Kanapka kubańska

Chyba nie stanowię wyjątku, bo każdy kto lubi gotować a oglądnął film Chef, pokusił się o zrobienie kanapki kubańskiej.

Składniki:

-3 kg wieprzowiny/łopatka/

-3 szt limonki

-główka czosnku

-4 listki oregano

-łyżka soli

-ćwierć szklanki oleju.

Do kanapki:

-bagietka

-majonez, musztarda

-szynka gotowana

-rozdrobnione  mięso wieprzowe

-ser szwajcarski

-ogórek kiszony lub konserwowy

-majonez, musztarda

-masło

Wykonanie:

Najpierw marynujemy  mięso dzień wcześniej.

20151027_223049

Wszystkie składniki do marynaty miksujemy, nacieramy mięso, przykrywamy i odstawiamy do lodówki na noc albo i dłużej. Oczywiście to jest przepis na duża porcję, bo taką wieprzowinę można podać do obiadu. Ja zrobiłam z połowy porcji.

20151027_223042 20151027_223456

 

Następnie pieczemy w piekarniku ok.6-8 godzin w temperaturze 120 st. Podczas pieczenia dolewamy szklankę wody i co jakiś czas obracamy mięso i polewamy sosem.

20151101_140353

Bagietekę przekrawamy na pół, jedną część smarujemy majonezem, drugą musztardą.

20151103_194841

Przekładamy ogórkiem, mięsem, serem i plastrem gotowanej szynki.

20151103_195101

Na koniec są 2 metody, ja zrobiłam taką.

Gotową kanapkę smarujemy masłem z obydwu stron.

20151103_195345

Kładziemy na umiarkowanie rozgrzaną  patelnię i opiekamy  z każdej strony na rumiano, ale tak długo, żeby się roztopił ser. Ja dociskałam kanapkę szeroką łyżką. Trzeba też przykryć patelnię , żeby ciepło nie uciekało.

20151103_200016

Kanapkę podajemy ciepłą i chrupiącą.

A druga metoda to :

obijamy kanapki folią aluminiową ciasno. Kładziemy na patelnię, przyciskamy czymś ciężkim / najlepiej ciężką rogrzaną patelnią/.

Pieczemy kilka minut. potem można szybko obsmażyć na oleju lub maśle na rumiano.

 

 

 

Skomentuj

