Wykwintna pierś z kaczki

Ostatnio Lidl bardzo nas namawiał na tanią kaczkę- oto i ona 🙂 . Kupiłam całą, bo tak się opłacało, podzieliłam na mniejsze części i do zamrażalnika .

Jak już kiedyś pisałam u nas bardzo mało jemy gęsiny, kaczki. Ja też się przyznaję do tego, ale teraz przynajmniej próbuję to nadrobić, bo naprawdę są pyszne tylko….. trzeba trochę wiecej czasu poświęcić gotowaniu.

Przepis podpatrzony i właśnie chcę go wypróbować. Już mi smakuje. A więc do dzieła!

Składniki:

– 2 filety z kaczki

– sól

– woreczek lodu

– 2 szalotki

– 3/4 szklanki porto lub czerwonego wina

– pół filiżanki bulionu – tymianek

-3 łyżki masła

Wykonanie:

Wykonanie ma swój może trochę długi proces, ale efekt końcowy się liczy. Skórę nacinamy w kratkę.

100_5157 100_5161

Do naczynia wsypujemy dużo soli, piersi kładziemy skórą do soli, przykrywamy i wkładamy na godzinę do lodówki.

100_5163100_5166

Następnie czyścimy piersi ze soli delikatnie, najlepiej sól zeskrobać  nożem, kładziemy skórą  do dołu tym razem na lód, obciążamy i wkładamy do lodówki na 25 minut. Nie koniecznie musi być lód.

Ja wykorzystałam zamarznęty na kość szpinak i obciążyłam kg mąki :). Na zimną patelnię bez tłuszczu kładziemy piersi (też je obciążamy, żeby dobrze przylegały do patelni , przynajmniej na początku), oczywiście skórą do spodu. Wytapiamy tłuszcz i sukcesywnie go łyżką odlewamy.

100_5177100_5189

Z każdej strony pieczemy po 25 minut na małym ogniu.

Następnie piersi wkładamy do nagrzanego piekarnia, dodajemy łyżkę masła,przykrywamy folią i pieczemy ok. 45 minut w temperaturze 180 st.

Sos:

Na maśle smażymy drobno pokrojne szalotki, podlewamy porto, bulionem, dodajemy tymianek, sól i pieprz. Sos podgrzewamy i redukujemy. Ja zawsze sos blenduję, wtedy jest aksamitny i elegancki.

Pierś kroimy  pod skosem.

100_5192

Można podać z frytkami, czerwona kapustą na ciepło lub szpinakiem.

100_5203

Pycha.

Skomentuj

