Kruche ciasteczka świąteczne

Jak wczoraj pisałam zrobiłam ciasto na ciasteczka kruche i leżało sobie w lodówce. A dziś było wykrawanie, pieczenie i dekorowanie. Dobrze, że przyjechała moja wnusia, bo zajęło nam to bardzo dużo czasu. A tu jeszcze przecież dziś niespodziewanie przyszedł Święty Mikołaj 🙂

Składniki:

– 1 kg mąki krupczatki

– pół kg mąki tortowej

– kostka smalcu

– kostka masła

– pół kostki margaryny

– 300g cukru

– pół litra śmietany kwaśnej

– 9 żółtek , 1 całe jajo

– proszek do pieczenia

– cukier waniliowy

– szczypta soli

Wykonanie:

Składniki sypkie mieszamy razem, dodajemy tłuszcze, łączymy z mąką .

104_4301 104_4303 104_4302

Tłuszcze muszą być z mąką dobrze roztarte, potem dodajemy jajka i śmietanę. Wyrabiamy, zawijamy we folię i wkładamy do lodówki chciaż na godzinę. Ja dałam na cały dzień.

104_4305

Wykrawamy ciasteczka i pieczemy w temperaturze 150-160 st. 10-12 minut.

2014-12-05 21.21.19

Dekorujemy jak chcemy, można polać tylko lukrem albo posypać cukrem pudrem.

Wkładamy do pudełeczka i w chłodnym miejscu czekają do Świąt.

2014-12-05 23.29.34 104_4339 2014-12-05 23.29.53

Skomentuj

