Makaroniki

Święta zbliżają się wielkimi krokami, więc trzeba już pomysleć o ciasteczkach. Parę lat temu dostałam dobry przepis na ciasteczka i co roku goszczą u nas na Święta. A od dekorowania jest synowa i wnusia. W tym roku będzie wnusia i ja 🙂

Ale… ciasto już jest w lodówce, a mi zostały białka. Tym razem zrobiłam makaroniki. Najprostsze na świecie, bo jak zwykle za póżno się zabrałam do pracy :(.

Składniki:

– 3 białka

– 1,5 szklanki cukru pudru

– 110 g zmielonych migdałów

– 30 g cukru

– szczypta soli

– 3 łyżki kakao

Masa:

– 3 łyżki serka mascarpone

– 3 łyżki wiśni z kompotu

– 3 łyżki cukru pudru

– 2 łyżki masła

– 3 łyżki nutelli

Wykonanie:

Cukier puder,sól, kakao, migdały mieszamy w misce.

104_4306

Białka ubijamy, dodajemy cukier. Do ubitej piany dodajemy stopniowo część sypką delikatnie mieszając.

104_4307 104_4308

Blachę wykładamy papierem i łyżeczką nakładamy mniej więcej takie same krążki w znacznej odległości od siebie.

104_4309 104_4310

Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 150 st. i pieczemy 10-12 minut. Nie dłużej bo się przypalą.

104_4312

Masy:

Serek mieszamy z cukrem  i dodajemy odcedzone wiśnie.

Miękkie masło ucieramy dodajac nutellę.

104_4314

Makaroniki przekładamy masami.

104_4319

Ja dodatkowo na wierzch zrobiłam do jednych lukier i posypka a do drugich polewa czekoladowa.

104_4320 104_4322

2 thoughts on “Makaroniki

Skomentuj

