Wieniec drożdżowy z serem i kruszonką

Po ostatnim upieczonym cieście drożdżowym w moim domu, postanowiłam, że to już koniec wypieków do świąt, bo może sie to żle skończyć dla mojej i tak już wątpliwej sylwetki :). Nie powiem ile zjadłam, ale resztę wyniosłam z domu, żeby nie kusiło. Było wspaniałe!

Składniki:

– 300 g mąki

– 1 paczuszka drożdży suszonych

– 3/4szklanki mleka

– 3 łyżki masła

– jajko plus 1 żółtko

– szczypta soli

Masa serowa:

– 1/4 szklanki cukru

– 200 g twarogu

– 1 jajko

– 3 łyżki cukru

– rodzynki

Smarowanie:

– łyżeczka cukru, łyżeczka masła, łyżeczka mleka

Kruszonka

– ćwiartka kostki margaryny

– 1/3 szklanki mąki

– 1/3 szklanki cukru

Wykonanie:

Do mąki wsypujemy drożdże, cukier,szczyptę soli,mieszamy. Część mąki wsypujemy do malaksera, dolewamy stopniowo ciepłego mleka , jaja, dosypujemy resztę mąki i na koniec wlewamy roztopione masło.

104_4213

Wyrobione ciasto , przekładamy do wysypanej mąką miski, przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około godzinę. Z tej porcji ciasta jest dość dużo, wiec z 1/3 części zrobiłam rożki z marmoladą.

104_4217

Ser łaczymy ze wszystkimi składnikami i ucieramy widelcem lub mikserem.

Gdy ciasto zwiększy już swoją objętość drugie tyle, przekładamy na posypaną mąką stolnicę.

104_4219

Przerabiamy chwilę, wałkujemy na prostokąt, smarujemy serem i zwijamy jak roladę. Ja przełożyłam ciasto na formę do tarty a na środek położyłam okrągłą foremkę  żeby się nie zlało.Po prostu nie miałam foremki z kominem, musiałam się ratować 🙂

104_4220 104_4221

Blaszkę wykładamy oczywiście papierem i ciasto kładziemy łączeniem do spodu. Końcówki wkładamy jedną do drugiej, żeby się ser nie wylał.

Można z wierzchu ciasto ponacinać. Znowu przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.

104_4222 104_4223

W misce łaczymy składniki na kruszonkę, muszą być połączone i sypkie.

104_4227

Składniki do smarowania rozpuszczamy w mikrofali i pędzelkiem smarujemy wieniec, posypujemy kruszonką.

104_4228 104_4229

Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy ok. 35 minut w 180 st.

104_4242 104_4254

One thought on “Wieniec drożdżowy z serem i kruszonką

  1. Pingback: Rogaliki drożdżowe z serem | Gotujemy z pomysłem

Skomentuj

