Pstrągi na maśle

Uwielbiam wszystkie ryby, ale najbardziej lubię pstrągi, najprostsze na maśle z koperkiem, ale dziś miałam tylko mrożony, więc posypałam trochę do smaku. Kupić dobrego pstrąga to też sztuka. Najlepiej kupować mniejsze, wtedy nie śmierdzą karmą. A ja dostałam w prezencie od brata, który sam hoduje pstrągi.  Nie ma porównania z tymi ze sklepu, są poprostu najlepsze :). Dlatego zjadam nawet skórkę.

Składniki:

– 2 pstrągi

– mąka

– 2 duże łyżki masła

-1/4 szklanki oleju

– ćwiartka cytryny

– mała kosteczka masła na talerz

– sól

Wykonanie:

Pastrągi porządnie myjemy. Można ostrym nożem przeczyścić skórkę. Wycieramy papierowym ręcznikiem, obtaczamy w mące.

104_4191 104_4193

Na patelnię wlewamy olej, rozgrzewamy i na gorący kładziemy pstrągi. Obsmażamy na rumiano z każdej strony, skręcamy gaz na mniejszy. Na pstrągi kładziemy masło, dajemy gałązki świeżego kopru lub posypujemy mrożonym. Przykrywamy i dusimy 15 minut.

Pstrągi podajemy z ćwiartką cytryny, masłem i oczywiście solą oraz białym pieczywem.

Ja dziś zrobiłam danie trochę obiadowe z batatami i surówką.

104_4195

Troszkę zmęczyłam mojego pstrąga dzisiaj:) ale i tak był wspaniały i oczywiście skórkę całą zjadłam.

104_4199

Skomentuj

