Bakłażan w cieście filo z sosem paprykowym

Jak widzę takie piekne bakłażany w sklepie, to aż nie mogę sie powstrzymać. Więc kupiłam i tak zrobiłam.

Składniki:

– 1 bakłażan

– szklanka farszu grzybowego

– łyżka bułki tartej

– 1 duży pomidor

– mozarella

– ciasto filo

– oliwa

– sól, pieprz

Na sos:

– 1 szalotka

–  lyżka masła

– 1 papryka czerwona

– trochę papryki konserwowej

– pół łyżeczki cukru

– sól, pieprz ostry

– pół szklanki śmietany 30%

Wykonanie:

Bakłażany kroimy na plastry solimy z kazdej ztrony i odstawiamy na pół godziny, żeby puściły gorycz.

Farsz grzybowy można zrobić z pieczarek. Cebulkę smażymy na złoto, wrzucamy drobno posiekane grzyby, dusimy- można dodać trochę bułki tartej .Doprawiamy do smaku. Ja miałam zamrożony farsz z opieniek, który robiłam na jesień. Rozmroziłam, wrzuciłam na cebulkę i już miałam gotowe:). Klik

104_4097

Bakłażan wycieramy ręcznikiem papierowym i opiekamy z każdej strony na patelni. Dajemy nie za dużo oleju, ponieważ bakłażan bardzo dużo pije i jest potem tłusty!

Ciasto filo kroimy na paski, od końca kładziemy bakłażan, na nim farsz, plaster pomidora, trochę tymianku, ser.

104_4107 104_4110

Zawijamy tak, żeby się ser nie wylał. Wkładamy do dobrze nagrzanego piekarniaka i pieczemy w temperaturze 180-200 st. około 15-20 minut.

104_4114

Ciasto ma się lekko zrumienić. Trzeba pilnować, bo jak się za bardzo spiecze, to wlaściwie zostaje z niego tylko brązowy pergamin.

Robimy sos paprykowy ostry.

Na maśle smażymy szalotę, dodajemy pokrojoną świeżą paprykę, paprykę konserwową. Napisałam trochę- powiedzmy, że to jest duża łyżka pokrojonej drobno papryki- wystarczy! Dodajemy, sól, cukier i ostry pierz. Dusimy. Potem miksujemy, dodajemy śmietankę. Równie dobrze smakują na zimno.

104_4121

Skomentuj

