Eklerkowo- ptysiowe wariacje

A dziś bawiłam się z ciastem ptysiowym. Wydania były różne, trochę za duże wyszły eklerki, ale  poza wielkością reszta była w porządku :).

Produkty:

– 250 ml wody

– 100g masła

– szczypta soli

– 200 g mąki

– 6 jajek

Masa:

o,5 l śmietany 36%

– 3 łyżki cukru pudru

– zapach

Wykonanie:

Wodę gotujemy z masłem i solą skręcamy ogień, wsypujemy mąkę energicznie mieszając. Ma sie zrobić ładna masa bez grudek. Odstawiamy do ostygnięcia. Do zimnej masy dodajemy po jednym jajku ucierając mikserem. Gotowe nakładamy na blachę wyłożoną papierem.

Zależy co chcemy: ptysie okrągłe, eklerki podłużne.

IMG_1953

 

Ja dziś zrobiłam :

– Małe ptysie ze śmietaną i jabłkiem prażonym w karmelu

IMG_1986 IMG_1985

– Eklerki z masą ajerkoniakową i malinami

IMG_1983

– Mini piramidkę croquembouche z karmelem

IMG_1980

–  Eklerki z bitą śmietaną

IMG_1988

Śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem. Ja do śmietany zwłaszcza w lecie dodaję zawsze dodaję 1-2 łyżeczki rozpuszczonej żelatyny.

 

Skomentuj

