Samosa

Jak się okazuje samosy są robione na różne sposoby i nadziewa się je właściwie wszystkim. Ale ja lubię najbardziej z warzywkami i kurczakiem.

Dziś jednak będą same warzywa przyprawione na ostro.

Produkty:

– ciasto Feuille de bric

– 5 marchewek

– 2 pietruszki

– 1 mały seler

– cebula

– trochę pora

– po pół papryki czerwonej,zielonej, żółtej

– sól,

– trochę chili

– curry

– imbir mielony

– szczypta gałki muszkatołowej

Wykonanie:

Ciasto wyciągamy z lodówki, żeby zmiękło. Można zrobić samemu ciasto, ale to już dla mnie są pierogi i mają zupełnie inny smak.

Warzywa kroimy  w cieniutkie słupki, zaczynając od marchewki i obsmażamy na patelni .

IMG_1732 IMG_1800

 

Warzywa mają być chrupkie. Doprawiamy przyprawami, jak pisałam na ostro. Rozwijamy ciasto .

IMG_2589

Akurat kupiłam okrągłe, więc tym razem nie wyszły mi ładne trójkąty, ale nie szkodzi. Nie szły dziś na wystawę :). Można zrobić oczywiście paski prostokątów, ale mi szkoda było ciasta. Przekrawamy ciasto na pół, w rogu kładziemy farsz,

IMG_2592

zwijamy tak, żeby powstał trójkat.

IMG_2595

 

Rogi na końcu smaruyjemy żółtkiem albo masłem, żeby sie skleiły.

Układamy na blasze wyłożonej papierem.

IMG_2596

Wierzch smarujemy żółtkiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 10 minut.

Samosy można jeść na ciepło i zimno. Dobrze smakują ze sosem słodko-kwaśnym.

IMG_2603

 

Skomentuj

