Przystawka z marchewki i serka

Przyznam się , że przepis podglądnęłam w telewizji i bardzo mi się spodobał.Postanowilam go wypróbować i przy okazji trochę uprościłam.Przystawka jest niepowtarzalna 🙂 Produkty: – marchewka – ser ricotta – sok z marchwi / 4 szt / – łyżka musztardy, kminek, cukier – szczypiorek Sos do dekoracji: -nać z marchewki i zielona pietruszka – śmietana, kolendra Wykonanie: Marchewkę obieramy i kroimy obieraczka na cienkie plasterki.

IMG_1109

Marchew wrzucamy na wrzatek,gotujemy chwilkę  /ok. 5 min./ i trzeba uważać żeby się nie potargała. Delikatne łyżką cedzakową wyciągamy i wkładamy do zimnej wody. Z marchewek robimy sok, gotujemy 7 min. Do soku dodajemy musztardę, kminek, cukier. Do miski dajemy serek, wlewamy przyrządzony sok i drobno pokrojony szczypiorek.

IMG_1113

Nać z marchwi i nać z pietruszki gotujemy we wrzącej osolonej wodzie 7 min, przekładamy do zimnej wody z lodem , żeby nie straciły koloru. Po ostudzeniu odlewamy wodę i miksujemy razem z lodem , przecedzamy przez sitko , dodajemy śmietankę i kolendrę i jeszcze raz miksujemy.

IMG_1120

Na desce układamy paski marchewki tak, żeby jedna zachodziła na drugą. Metalową obręczą wykrawamy koło

IMG_1115

Delikatnie szerokim nożem przenosimy na talerz.

IMG_1117

Na to dajemy pastę z serka

IMG_1118

Przykrywamy marchewką.Zdobimy zielonym sosem.

IMG_1121

Uwagi: Zamiast robić sok z marchewki ,można kupić gotowy.Ja dałam co miałam pod ręką i też było dobre. Nie miałam odwagi wrzucić do gotowania naci z marchwi :). Kolor tego sosu ma być zielony ,więc trzeba może się odważyć z tą nacią 🙂 albo  dodać kroplę barwnika.

Skomentuj

