Ciasto bananowe

Nie ma  co ukrywać, że jak jest coś na promocji to trzeba kupić wiecej, bo się przyda, bo taniej:). No właśnie i mam za dużo bananów, które nie wyglądają już zbyt apetycznie więc trzeba je jakoś wykorzystać. Słyszałam kiedyś o cieście bananowym ale przyznaję się, że go nigdy nie piekłam bo jakoś mi nie pasowało do mojej kuchni. Wreszcie dziś nadszedł czas żeby to zrobić i….. Ciasto jest świetne a wykonanie bajecznie proste i szybkie.

Składniki:

– 4 duże banany / bardzo dojrzałe /

– pół szklanki cukru brązowego

– cukier waniliowy

– pół kostki masła

– jajko

– szklanka mąki

– łyżeczka sody lub proszku do pieczenia

– szczypta soli

– 3 łyżki cukru pudru i sok z cytryny / do lukru /

Wykonanie:

Banany porządnie rozgniatamy widelecem na talerzu na gładką masę. Przekładamy do miski i dodajemy cukier brązowy, cukier waniliowy, lekko roztopione masło, jajko, mieszamy na gladką masę. Na koniec wsypać mąkę z proszkiem, wymieszać. Ciasto wylewamy na wąską foremkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w temp. 180 st. ok godziny. Ja upiekłam w małej okrągłej foremce na biszkopt.

2014-02-05 10.34.44                                      Posypujemy cukrem pudrem ale dla poprawienia smaku ja robię lukier cytrynowy, który nadaje ciastu wyrazistego smaku i eleganckiego wygladu 🙂

2014-02-05 12.32.27

Lukier:

Do miseczki wsypuję cukier puder i wciskam sok z cytryny ciągle ucierając pałką drewnianą. Soku dajemy powoli tyle ile zabierze cukier, żeby lukier nie byl za rzadki, bo gęsty ładnie sie smaruje nożem po wierzchu :)- smacznego.

2014-02-05 12.33.35

Skomentuj

